تصویر

دفاتر پستی شیراز را به راحتی پیدا کنید!

امروزه همه ما با پست سروکار داریم. افراد بیشتر خریدهای خود را اینترنتی انجام می دهند و از شهرهای مختلف بسته های خود را به وسیله پست دریافت می کنند. پست به عنوان یک شرکت دولتی، زیر مجموعه وزارت فناوری و ارتباطات است و با ارائه خدمات نقل و انتقال مرسولات در داخل کشور، خدمات خود را به افراد ارائه می دهد. حال بد نیست که برخی از خدمات ارائه شده توسط این شرکت را بدانیم و قصد داریم در این مقاله برخی از دفاتر پستی شیراز را به شما معرفی کنیم.

اگر می خواهید در مورد انواع خدمات پست بدانید، پیشنهاد می کنیم تا آخر مقاله همراه ما باشید.

خدمات دفاتر پستی

در سال 1367 پست به عنوان شرکت دولتی جهت خدمات رسانی به ایرانیان در حمل و نقل مرسولات شناخته شد. این شرکت برای رساندن خدمات دولتی در شهرهای مختلف، دارای شعبات متعددی در کل کشور است. در ادامه برخی از خدماتی که این شرکت ارائه می دهد را برای شما آورده ایم.

پست پیشتاز

پست پیشتاز یکی از سریع ترین راه های ممکن برای رساندن مرسولات به مقصد است. از طریق پست پیشتاز معمولا می توان مرسوله را از 24 تا 48 ساعت به مقصد رساند. پس از ارسال بسته پستی کد 10 یا 20 رقمی به افراد داده می شود که به وسیله آن و از طریق سایت رهگیری پست، می توان از وضعیت و موقعیت مرسوله خود در کشور مطلع شد.

پست سفارشی

پست سفارشی بیشتر مناسب بسته های کوچک، نامه ها یا کارت پستال هایی است که وزن زیادی ندارند. پس از اینکه بسته های خود را پست کردید، دفاتر پستی شیراز و دیگر شهرها، قبضی به شما می دهند که در آن کد رهگیری بسته شما درج شده است. از طریق این کد می توانید وضعیت بسته را بررسی کنید.

پست رستانت

اگر شخص به هر دلیلی آدرس مشخصی نداشته باشد، هیچ جای نگرانی نیست؛ کافی است پست رستانت را انتخاب کنید. این پست به این گونه است که فرستنده بسته شما را به نزدیک ترین اداره پست شما می فرستد و شما می توانید با ارائه مدارک شناسایی، بسته خود را تحویل بگیرید. در این نوع پست اطلاعات شخص و آدرس دقیق شعبه پستی بسیار اهمیت دارد.

صندوق شخصی

افراد می توانند برای داشتن صندوق شخصی به دفاتر پستی شیراز و شهرهای دیگر مراجعه کرده و صندوقی را برای خود اجاره کنند. بدین گونه تمام بسته های شخص در این صندوق جمع آوری می شود و شخص می تواند هر وقت که بخواهد بسته ها را از پست دریافت کند. در اینجا به جای درج آدرس کامل برای قسمت «گیرنده»، از شماره صندوق استفاده می شود.

پست اکسپرس

اگر بسته پستی شما حاوی مدارک و اسناد مهم، اشیا گران بها و مواردی از این قبیل است، عاقلانه است که برای پست کردن مرسولات خود از پست اکسپرس استفاده کنید. فرق پست اکسپرس با دیگر انواع پست، در سرعت ارسال و بیمه کردن مرسولات است.

سرعت رسیدن مرسوله به مقصد در پست اکسپرس بیشتر است؛ به طوری که زمان رسیدن مرسوله به مقصد 24 ساعت طول می کشد. این نوع پست همچنان برای فرستادن مرسوله به خارج کشور هم استفاده می شود و قیمت آن با توجه به وزن کالا متفاوت است.

سرویس بیمه مرسولات با ارزش اظهار شده

برای ارسال چک، وجه نقد، اسناد و مواردی که ارزش بالایی دارند، افراد می توانند از این سرویس برای ارسال بسته های پستی خود استفاده کنند. در این سرویس فرستنده موظف است ارزش حقیقی مرسوله خود را اعلام کند و به نسبت آن، هزینه ای را به اداره پست بپردازد. اگر در حین انتقال مشکلی برای بسته پیش آید، اداره پست باید هزینه ارسال به اضافه معادل ارزش مالی آن مرسوله را به فرد بپردازد.

پست یافته

اگر مدارک و اسناد هویتی خود را گم کرده اید، باید از این خدمت پست استفاده کرده تا بتوانید آن ها پیدا کنید. مواردی مانند مدارک هویتی، اسناد ازدواج، کارت های نظامی و غیره، پس از اینکه توسط پست ضبط شدند، در سایت رسمی شرکت پست وارد می شوند و افراد با مراجعه به این سایت، می توانند مدارک خود جستجو کنند. برای استفاده‌ از این سرویس باید به دفاتر پستی شیراز یا شهرهای دیگر بروید و فرم مشخصات را پر کنید؛ همچنین باید نوع مدرک گم شده خود را اعلام کرده و از شرکت پست درخواست کنید تا مدارک را برایتان ارسال کند.

تمبر

اداره پست انواع تمبرهای جاری، یادگاری و شخصی را چاپ و عرضه می کند. تمبرهای جاری همان تمبرهای عادی هستند که برای ارسال نامه و بسته ها از آن ها استفاده می شود و فاصله مبدا تا مقصد در تعیین تعداد آن ها نقش دارد.

تمبرهای شخصی تمبرهایی هستند که با درخواست افراد و براساس طرح انتخابی آن ها ساخته می شوند. این تمبرها به تعداد محدود و براساس سفارش چاپ شده و برای مواردی مانند ازدواج یا تولد مورد استفاده قرار می گیرند.

تمبرهای یادگاری معمولا به تعداد محدود چاپ شده و از روی یک واقعه تاریخی، فرهنگی یا بزرگداشت افراد خاص چاپ می شوند. این نوع بیشتر مخصوص افرادی است که علاقه به جمع آوری تمبرهای کمیاب دارند.

دفاتر پستی شیراز

برای اینکه بتوانید دفاتر پستی در شیراز و نزدیک به خود را به راحتی پیدا کنید، می توانید با جستجوی عباراتی مانند نزدیکترین دفتر پست یا دفاتر پست اطراف من و با استفاده از اپلیکیشن WAY، مسیر مورد نظر را پیدا کنید.

در ادامه نشانی برخی از دفاتر پستی شیراز را برای شما آورده ایم.

اداره پست ناحیه 714

آدرس: شیراز- میدان اطلسی – اداره پست ناحیه 714

تلفن: 07132288082

اداره پست ناحیه 713

آدرس: شیراز– میدان شهرداری – اداره پست ناحیه 713

تلفن: 07132241516

اداره پست ناحیه 717

آدرس: شیراز– چهار راه عادل آباد- نبش بوستان هاشمی – اداره پست ناحیه 717

تلفن: 07138308726

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم برخی از خدماتی که پست ارائه می دهد را برای شما عزیزان بازگوییم و برخی از دفاتر پستی شیراز را همراه با آدرس در این مقاله معرفی کنیم.

برای پیدا کردن هر یک نیز توصیه می کنیم از اپلیکیشن WAY استفاده کنید که هم سریع ترین مسیر برای رسیدن به مقصد را توسط مسیریاب وی پیدا خواهید کرد و هم از زمان تقریبی رسیدن به مقصد و فاصله تا آنجا مطلع می شوید. برای این کار کافی است عباراتی مانند نزدیکترین دفتر پست یا دفاتر پست اطراف من را جستجو کرده و از برنامه WAY برای یافتن آدرس استفاده کنید.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.