تصویر

بازار رنگ و رزین تهران کجا است؟

در بازار رنگ و رزین تهران شما می توانید تعداد زیادی از فروشگا‌ه‌ هایی را پیدا کنید که رنگ و سایر مواد مورد نیاز رزین را به فروش می رسانند. در ادامه بیشتر راجع به رزین و بورس رنگ و رزین در تهران به شما توضیح خواهیم داد.

رزین چیست؟

رزین در اصل ماده ای با ریشه گیاهی و مصنوعی است که توانایی تبدیل شدن به پلیمر را دارد. این مواد حاوی ترکیبات آلی هستند. رزین را به طور طبیعی گیاهان برای محافظت از خود ترشح می‌ کنند که از خود در برابر عوامل خارجی مانند حشرات محافظت کنند.

کاربرد رزین چیست؟

این روزها رزین به محبوبیت زیادی رسیده است، چراکه از آنها برای ساختن محصولات هنری استفاده می شود. کاربرد زرین در این محصولات به خاطر شفافیت آنها است که جلوه ای زیبا به آثار هنری می‌ بخشد.

انواع رزین چیست؟

رزین انواع متفاوتی دارد و کاربردهای آن تنها محدود به ساختن آثار دستی و هنری نیست. در ادامه انواع آن را با شما مرور می کنیم. در بازار رنگ و رزین تهران می توانید به انواع آن ها دسترسی داشته باشید.

  • رزین ‌های گیاهی

این نوع از رزین‌ ها به صورت طبیعی تولید می‌ شوند. برای تولید لاک، چسب و مواد لعاب خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای درست کردن ترکیبات بخور و عطر نیز در صنعت از آن‌ ها استفاده می شود.

  • زرین های مصنوعی

شیوه تولید بسیاری از رزین ها به صورت مصنوعی است. بیس فنول دی گلیسیدیل اتر نمونه رزینی است که ماده ای سخت به چسب اپوکسی تبدیل می شود. نمونه دیگر رزین سیلیکونی است که از طریق سیلیکون تهیه می‌ شود. رزین‌ های مصنوعی کاربردهای بسیاری زیادی دارند. برای مثال برای ساخت قطعات خودرو و سایر کالاهای روزمره از آن ها استفاده می شود.

  • رزین اپوکسی

این نوع از رزین رایج ترین رزین مصنوعی به شمار می آید. برای ساختن چسب از آن ها استفاده می شود. از ویژگی‌های آن ها می توانیم به مقاومت شیمیایی و حرارتی عالی و خاصیت چسبندگی قوی اشاره کنیم. کاربرد چنین موادی در ورقه ورقه ها، چسب ها، کفپوش ها، آسترها، پروانه ها و پوشش های سطحی خلاصه می شود.

  • رزین پلی استر

این نوع از رزین از واکنش اسیدهای آلی دو پایه و الکل های پلی هیدر درست می شود. ویژگی بارزشان انعطاف پذیری آن ها در برابر گرما، مواد شیمیایی و شعله است. کاربرد آن ها در ساخت و ساز، ورقه ورقه، تعمیر اتوماتیک مواد پر کننده، اسکی، میله های ماهیگیری، اجزای هواپیما و کشتی، پوشش ها، لوازم تزئینی و بطری ها است.

  • رزین‌ های فنلی

این نوع از رزین ها خاصیت گرمازایی دارند. در برابر حرارت، ضربه، خوردگی شیمیایی و نفوذ رطوبت مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. آن ها برای ساختن روکش های ترمز، اجزای الکتریکی، ورقه ورقه، چسب های سیمان، چسب های باند شده و قالب ها مورد استفاده قرار می گیرند.

  • رزین های آلکید

این نوع از رزین ها خاصیت الکتریکی و حرارتی خوبی دارند. همینطور در برابر مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می‌ دهند. کم هزینه هستند و در عایق الکتریکی، اجزای الکترونیکی، پرکننده های بتونه و رنگ مورد استفاده قرار می گیرند.

  • رزین های پلی کربنات

ضریب شکست این نوع از رزین بسیار بالا است. از دیگر ویژگی‌ های این نوع از رزین مقاومت بالا در برابر لک شدن و فیلتراسیون است. در ساخت کلاه ایمنی، لنزها، اجزای الکتریکی، فیلم عکاسی و عایق ها از آن‌ ها استفاده می شود. در کنار انواع دیگر این نوع را می توانید در بازار رنگ و رزین تهران بیابید.

  • رزین پلی آمید

ضریب اصطکاک این نوع از رزین پایین است، اما مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی دارد. در ساختن یاتاقان های بدون روغن، الیاف، چرخ دنده ها، بخیه ها، لاستیک ها، بند ساعت، بسته بندی و بطری ها کاربرد دارند.

  • رزین های پلی اورتان

خاصیت ارتجاعی و چسبندگی زیادی دارند. از آن‌ ها در عایق بندی، الاستومرها، چسب ها و آسترهای کف برای لباس استفاده می شود.

  • رزین های سیلیکونی

این نوع از رزین‌ ها پایداری خوبی در حرارت از خود نشان می‌ دهند و خاصیت انعطاف پذیری و ضدآب دارند. در ساخت لاستیک، ورقه ورقه ها، رزین های کپسوله شده و کفگیرها کاربرد دارند.

  • رزین های پلی اتیلن

رایج‌ ترین نوع زرین این نوع به شمار می آید. ویژگی‌ های آن مقاومت شیمیایی و بخار یا رطوبت قوی و انعطاف پذیری بالا هستند. برای بسته بندی ورقه ها و فیلم ها، ظروف، عایق کابل، پوشش ها، اسباب بازی ها، قالب ها، روکش ها و لوله ها می توانید از آن ها استفاده کنید.

  • رزین‌ های اکریلیک

از ویژگی بارز نوع از رزین می توانیم به مقاومت کششی خوب و شفافیت بالا اشاره کنیم. از خود مقاومت خوبی در برابر ضربه و UV نشان می دهند و در پانل های ساختاری و تزئینی، چسب ها، الاستومرها، پوشش ها، علائم و کاشی های شفاف کاربرد دارند.

  • رزین کوپلیمر

این زرین در ساخت اجسامی با مقاومت، استحکام و پایداری بالا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نوع از ویژگی سایش و اصطکاک بالا برخوردار است.

  • انواع دیگر رزین

دیگر انواع رزین عبارت هستند از:

  • رزین هموپلیمر
  • پترورزین
  • رزین های پلی استایرن
  • رزین های پلی پروپیلن
  • اولئورزین
  • رزین صمغ

انواع رنگ رزین

در بازار رنگ و رزین تهران در کنار انواع زرین انواع رنگ های رزین را نیز می توانید بیابید. انواع رنگ رزین نیز در مراکز فروش رزین به فروش می رسند که می توانید آن ها را خریداری کنید. به صورت کلی این رنگ ها به سه دسته رنگ های پودری، خمیری و جوهری تقسیم می شوند و هر یک از آن ها انواع بسیار متفاوتی دارند.

بورس رنگ و رزین در تهران کجا است؟

تعدادی فروشگاه رنگ و رزین تهران عبارت هستند از:

خانه هنر رزین

آدرس: شادآباد، بازار آهن غرب تهران، مجتمع ۱۷ شهریور، بلوک B/الف، پلاک ۱۹.

شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۶۰۲۸۴۸

شاهد رنگ توکلی

آدرس: تهران، چهارراه سیروس، کوچه سرپولک، پلاک ۱۲۶/۱ شاهد رنگ.

تلفن: ۰۲۱۵۵۸۰۴۱۴۶

در پایان

مراکز رنگ و رزین تهران این روزها طرفداران زیادی دارند، چون زرین ها و محصولات ساخت صنایع دستی به فروش می رسند. در نمایشگاه‌ رنگ و رزین تهران نیز می توانید آن ها را بیابید. برای پیدا کردن بازار رنگ و رزین تهران از نرم افزار وی استفاده کنید که یک مسیریاب بسیار دقیق است.

شما می توانید با استفاده از مسیریاب وی و همچنین قابلیت های منحصر به فرد آن مانند توانایی نشان دادن موقعیت گروهی، کروکی کش، اطراف من، نشان دادن خطوط مترو و بی آر تی و همچنین نشان دادن کم ترافیک ترین مسیر، به راحتی در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسید.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.