تصویر

نزدیکترین سرویس بهداشتی را چگونه پیدا کنیم؟

حتما شما هم در موقعیتی بوده اید که نیاز به سرویس بهداشتی داشته باشید و اما ندانید نزدیکترین سرویس بهداشتی به شما کجا است.

افرادی که نیاز فوری به سرویس بهداشتی دارند و بیشتر در این شرایط قرار می گیرند، کسانی مثل سالمندان، کودکان، زنان باردار، رانندگان وسیله نقلیه عمومی، دستفروشان و پیک های موتوری و ... هستند. به همین دلیل این افراد هنگام بیرون رفتن از خانه نگرانی دستشویی را نیز دارند.

امروزه با گسترش اینترنت و بهره گیری از پلتفرم های مسیریاب، بسیاری از افراد برای یافتن مقصد خود از مسیریاب ها و نقشه های آنلاین استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از سرویس های بهداشتی و نحوه دسترسی به آن ها بپردازیم.

مکان یابی برای طراحی نزدیکترین سرویس بهداشتی

مکان یابی برای طراحی سرویس بهداشتی عمومی دارای دو بعد است، بعد شهرسازی و بعد معماری.

در بعد شهرسازی عوامل زیر مطرح می شوند:

  • خوانایی: سرویس بهداشتی باید طوری طراحی شود که برای یافتن سرویس بهداشتی نزدیک من در موقعیت مکانی مد نظر به راحتی برای کاربران قابل دسترس باشند، به خصوص برای مکان هایی که حجم تردد بالا است.
  • امکان توسعه سرویس بهداشتی برای آینده: در صورتی که سرویس بهداشتی تقاضای بیشتری داشته باشد، باید طوری طراحی شود که امکان افزایش تعداد سرویس ها وجود داشته باشد.  
  • انتخاب مکان بر اساس شرایط محیطی و اقلیمی: سرویس بهداشتی باید با توجه به اقلیم و جهت باد طراحی شود تا به راحتی تهویه فضا انجام گیرد و اختلالی در فضاهای اطراف ایجاد نکند.
  • عوامل دیگری نظیر تعداد جمعیت استفاده کننده، نوع کاربری های همجوار و فاصله بین سرویس بهداشتی ها در سطح شهر در بعد شهرسازی قابل اهمیت است.

مکان یابی طراحی نزدیکترین سرویس بهداشتی از لحاظ بعد معماری عبارت هستند از:

  • جهت دادن به ورودی و خروجی سرویس بهداشتی نسبت به گذر عمومی و تفکیک جنسیتی استفاده کنندگان اهمیت زیادی دارد.
  • تامین نور کافی چه به صورت طبیعی و چه مصنوعی نیز مهم است.
  • تهویه فضای سرویس بهداشتی به صورت طبیعی یا مصنوعی جزو عوامل مهم آن محسوب می شود.
  • منظره ساختمان سرویس بهداشتی به منظور تأثیر گذاری مثبت بر ظاهر شهر نیز مورد اهمیت است.

معرفی برخی از نزدیکترین سرویس بهداشتی ها

در ادامه به شرح آدرس برخی از سرویس های بهداشتی خواهیم پرداخت که روزانه مورد استفاده تعداد زیادی از افراد و مسافران قرار می گیرند.

سرویس بهداشتی جاده چالوس

سرویس بهداشتی جاده چالوس واقع در البرز، شهرستان کرج، بخش آسارا و جاده چالوس واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در مجاورت رستوران باران و نمازخانه شهدای خوزنکلا قرار گرفته است.

سرویس بهداشتی زیر پل حافظ 

سرویس بهداشتی زیر پل حافظ جزو سرویس بهداشتی چارسو در محله شیخ هادی تهران و خیابان حافظ قرار گرفته است. در نزدیکی بازار چارسو پنج سرویس بهداشتی وجود دارد که این سرویس بهداشتی یکی از آن ها محسوب می شود.

از نظر موقعیت جغرافیایی در مجاورت مراکز مهمی مثل بیمارستان نجمیه، موزه آبگینه و سفالینه های ایران، بازار چارسو، پردیس سینمایی چارسو، پاساژ موبایل علاالدین، پارسیس موبایل، تهران اسپیکر و سامسونگ قرار گرفته است که نزدیکترین سرویس بهداشتی به بازار چارسو محسوب می شود.

سرویس بهداشتی حرم امام رضا

یکی از گلایه های زائرین حرم امام رضا (ع) دوری مسافت سرویس های بهداشتی از صحن ها است. در سال های اخیر مدیر عامل سازمان عمران و حریم حرم اقدام به ساخت نزدیکترین سرویس بهداشتی در صحن های مختلف کرده است. این امر در راستای بهبود سرویس بهداشتی های حرم به جهت رفاه زائرین در دستور کار قرار گرفته است.

بهره برداری از سرویس بهداشتی حرم امام رضا (ع)

مدیر عامل سازمان عمران و حریم حرم درباره سرویس های بهداشتی صحن جمهوری اسلامی که به تازگی گشایش یافته است، گفت: فضای پروژه سرویس های بهداشتی صحن جمهوری اسلامی با زیربنای حدود ۲۰۰ متر مربع شامل دو بخش خواهران و برادران است که بخش خواهران شامل ۱۳ چشمه سرویس شرقی، یک سرویس فرنگی، ۱۲ عدد روشویی، یک رختکن و یک تی شویی است. برای بخش برادران نیز ۱۴ چشمه سرویس شرقی، یک سرویس فرنگی و ۹ عدد روشویی، یک رختکن و یک تی شویی ساخته شده است که یکی از نزدیکترین سرویس بهداشتی ها به صحن به شمار می آید.

در ادامه به بازسازی سرویس‌های بهداشتی بست شیخ بهایی اشاره کرد. این سرویس ها به دلیل فرسودگی بیش از حد و نداشتن فضای مناسب بازسازی شده اند.

احداث سرویس بهداشتی و حمام در حریم حرم

در کنار اقدامات ساخت سرویس بهداشتی توسط آستان قدس رضوی، شهرداری ثامن نیز برای خدمت رسانی بهتر برای احداث ۳۰۰ سرویس بهداشتی حرم امام رضا (ع) و سه مجموعه حمام در این منطقه را مورد تایید و دستور کار قرار داده است.

این امر با توجه به نیاز زائرین به سرویس بهداشتی صورت گرفته و امید است تا پایان سال گامی موثر در این جهت برداشته شود.

سرویس بهداشتی موقت خواهران 11

سرویس بهداشتی خواهران در مشهد، زیرگذر حرم مطهر، بین آیت الله شیرازی و شهید نواب صفوی قرار گرفته است. از نظر موقعیت جغرافیایی در همسایگی مراکزی مثل شهربازی معارفی، حرم مطهر امام رضا (ع)، نقاره خانه، مجموعه موزه های آستان قدس رضوی، مجتمع تجاری و اقامتی امید، مسجد جامع گوهرشاد، صحن غدیر، بازار غدیر، دارالشفاء امام رضا (ع) و مهمانسرای غدیر شماره دو واقع شده است.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی برخی از نزدیکترین سرویس بهداشتی ها پرداختیم، اما برای یافتن سرویس بهداشتی مورد نظر به مسیریابی سریع نیازمندیم. لذا با نصب و استفاده از مسیریاب وی می توانید این نیاز را به سرعت رفع کنید.

افراد غالبا کودکان، زنان باردار، سالمندان و ... به سرویس بهداشتی نیاز دارند. با پیشرفت جامعه و طراحی نرم افزارهای مسیریابی، برای رفع این مشکل نیاز است با استفاده از پلتفرم وی به جستجوی سرویس بهداشتی اطراف من بپردازید.

برای این منظور تیم تخصصی way امکاناتی مثل نشان دادن مسیر و زمان تقریبی رسیدن به مقصد مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.