تصویر

آیا در ایران صرافی های آنلاین فعالیت دارند؟

این سوالی است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن امکان خرید آنلاین برای اکثر کسانی که در حوزه ارز فعالیت دارند و یا قصد صرفه جویی در وقت را دارند پیش خواهد آمد.

در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

انواع صرافی

همانطور که می دانید امروزه با گسترش ارزهای دیجیتال واژه ارز را فقط برای پول های خارجی نمی توان به کار برد.

در گذشته صرافی ها به دو صورت شناخته می شدند:

نوع اول صرافی ها، صرافی هایی بودند که محل خرید و فروش ارز، و مبادلات اشیا و مسکوکاتی مثل نقره و طلا بوده و به یک دیدگاه نوعی بنگاه تجاری محسوب می شدند.

نوع دوم صرافی ها با اخذ مجوز از بانک مرکزی و موسسات وابسته به بانک مرکزی به جابه جایی ارز و مبادلات ارزی با کشورهای خارجی  و دریافت و پرداخت ارز به مسافران می پرداختند.

اما امروزه با گسترش ارز های دیجیتال انواع دیگری از صرافی ها به وجود آمده اند. این صرافی ها صرفا به خرید و فروش ارز های دیجیتال می پردازند.

کدام صرافی ها آنلاین اند؟

در پاسخ به این سوال که برای مبادلات ارزی صرافی آنلاین در ایران وجود دارد یا نه؛ باید گفت که برای صرافی های نوع اول و دوم در ایران صرافی آنلاینی وجود ندارد.

به عبارت دیگر برای مبادلات ارزی و انتقال ارز به خارج از کشور و یا خرید فروش مسکوکات ارزشمندی مثل طلا و نقره صرافی آنلاینی وجود ندارد.

بدیهی است که با وجود عدم وجود صرافی های آنلاین باید برای مبادلات ارزی با خارج از کشور و یا برای خرید و فروش همه اقلام موجود در صرافی ها به صورت حضوری به این مراکز مراجعه کنید.

از آن جا که صرافی ها در نقاط مشخصی واقع نشده اند و به صورت پراکنده در سطح شهرهای مختلف قرار دارند دسترسی به آن ها و اطلاع از نوع فعالیت آن ها کمی دشواراست.

اما مسیریاب وی حل این مشکل را برای شما آسان می کند، شما می توانید برای پیدا کردن نزدیک ترین صرافی های اطراف خود از مسیریاب وی استفاده کنید.

نرم افزار وی با ارائه توضیحاتی در مورد صرافی مورد نظر شما و مشخص کردن آدرس دقیق صرافی مقصد شما، به شما کمک می کند تا صرافی را که می تواند نیاز شما را برطرف کند و نزدیک ترین مسیر به شما را دارد انتخاب کنید.

یک نکته قابل توجه دیگر در مورد مسیریاب وی این است که تصاویری از صرافی مقصد شما را در اختیارتان قرار می دهد که به شما در پیدا کردن مقصدتان کمک می کند.

فعالیت صرافی های آنلاین در ایران

همانطور که تا اینجا اشاره کردیم برای صرافی های نوع یک و دو صرافی آنلاینی وجود ندارد و شما باید به صورت حضوری به آن ها مراجعه فرمایید.

اما اگر واژه صرافی آنلاین را در گوگل جستجو کنید سایت های زیادی با عنوان صرافی آنلاین توسط موتورهای جستجو یافت می شود.

این صرافی ها که از سایت ها و پیشتیبانی های بسیار قوی هم برخوردار هستند صرافی های آنلاینی هستند که صرفا در حوزه ارز های دیجیتال فعالیت دارند.

امروزه با گسترش ارز های دیجیتال و عدم ممنوعیت خرید و فروش آن ها در کشور ما زیرساخت های زیادی برای دریافت و برداشت سود ازین نوع ارز ها فراهم شده است.

یکی ازین زیر ساخت ها همین صرافی های آنلاین در ایران هستند.

این صرافی ها امکان اتصال امن به در درگاه های مختلف پرداخت و برداشت پول از بانک ها و موسسات معتبر داخلی را دارند و اکثر این درگاه های پرداخت زیر نظر بانک مرکزی اداره می شود.

به گونه ای که می توانید به صورت اینترنتی با پرداخت وجه ریالی با استفاده از رمز دوم و یا رمز دوم پویا پولی را به درگاه های سایت واریز کرده سپس به مبادله ارزی بپردازید و ارز دیجیتالی را به با پول خود خریداری کنید.

به عبارت دیگر با این کار ارز ریالی خود را به یک واحد پول دیجیتال تبدیل کرده اید.

این کار برای خارج کردن پول نیز ممکن است، یعنی شما ارز دیجیتال خود را می فروشید و سرمایه خود را مجددا به ریال تبدیل کرده و از سایت برداشت می کنید.

امنیت صرافی های آنلاین در ایران

اکثر صرافی آنلاین با دامنه آی آر فعالیت دارند و دارای نماد اعتماد الکترونیک نیز می باشند.

بهتر است قبل از واریز هرگونه وجه به صرافی های آنلاین ابتدا نماد الکترونیک این صرافی را استعلام کنید.

برخی از سایت های صرافی آنلاین، متعلق به صرافی هایی هستند که به صورت حضوری نیز فعالیت دارند.

برخی از صرافی های بزرگ که به مبادلات ارزی و خرید و فروش مسکوکات نوع یک و دو مشغولند با به روز کردن زیرساخت ها و طراحی سایت ها به حوزه خرید و فروش ارز های دیجیتال نیز وارد شده اند.

چنانچه با صرافی آنلاینی در حوزه ارز دیجیتال رو به رو شدید که آدرسی برای مراجعه حضوری برای شما ارائه کرده است؛ می توانید با نصب مسیر یاب وی و استفاده ازین نرم افزار راحت و کاربردی به صرافی سری بزنید و از صحت فعالیت آن ها به صورت حضوری مطلع شوید.

سخن آخر

در سایر کشورهای دنیا صرافی های آنلاینی فعالیت دارند که به صورت آنلاین به مبادلات ارزی می پردازند اما متاسفانه در کشور عزیزمان ایران تا کنون چنین زیر ساخت و دسترسی فراهم نشده است.

به گونه ای که استفاده از صرافی های آنلاین در ایران فقط به حوزه ارزهای مدرن دیجیتال محدود است؛ پس چنانچه قصد انجام تبدیل ریال به پول یک کشور دیگر را دارید و یا تقاضای خرید و فروش مسکوکات ارزشمند را دارید باید به صورت حضوری به صرافی ها مراجعه کنید.

در این مسیر، مسیریاب حرفه ای وی در کنار شماست و شما را با یک سرچ ساده به نزدیک ترین صرافی که به مشکل شما رسیدگی کند خواهد برد.

یک نکته قابل توجه دیگر در مورد صرافی های آنلاین در ایران این است که چنانچه پس از سرچ کردن در موتور جستجو با سایت هایی مواجه شدید که به شما وعده مبادلات ارزی یا خرید و فروش مسکوکات را می دهند به صحت آن شک کنید و این قبیل معاملات را با مراجعه حضوری به صرافی ها انجام دهید.

در این مقاله کوشیدیم تا به اختصار در مورد حضور صرافی های آنلاین در ایران و نوع عملکرد آن ها صحبت کنیم.

امید است که در سال های آینده با همکاری هرچه بیشتر موسسات و بانک مرکزی زیر ساخت های لازم برای افتتاح صرافی های آنلاینی که به رفع نیاز هایی مثل تبدیل ارز و خرید و فروش مسکوکات می پردازند فراهم شوند و شاهد پیشرفت روز افزون آن ها باشیم.

با توجه به اینکه هنوز رفع نیاز به صرافی ها به صورت حضوری انجام می شود وجود یک نرم افزار جامع که در وقت و هزینه رفت و آمد شما صرفه جویی کند بسیار کاربردی است، پس مسیریاب وی را نصب کنید و فقط کافی است که مقصد مورد نظرتان را در آن جستجو کنید.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.