تصویر

نحوه دسترسی به صرافی در تهران چگونه است؟

صرافی در لغت به معنای داد و ستد انواع پول است که به دلیل نیاز مردم به تایید صحت پول، طلا و هر گونه سکه، تعیین وزن و عیار طلا در بازار شکل گرفت. با پیشرفت جامعه در سال های اخیر صرافی نیز فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش طلا، نقره، سکه، ارز خارجی و اعطای وام نیز گسترش داد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از صرافی در تهران و نحوه دسترسی به آن ها را بررسی کنیم. با توجه به نیاز افراد به این امکان با جستجوی مناسب می توان به راحتی نزدیک ترین صرافی محل سکونت خود را پیدا کنید. صرافی های بسیاری در نقاط مختلف تهران مشغول به کار هستند، به عنوان مثال صرافی شهرک غرب که در این محدوده صرافی های بسیاری وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی صرافی های موجود در تهران می پردازیم.

انواع صرافی

در گذشته صرافی به دو دسته تقسیم می شد.

صرافی نوع اول

صرافان در این دسته فقط خرید و فروش نقدی طلا، نقره و ارز را انجام می دهند. انجام سایر معاملات ارزی برای این نوع صرافی غیرقانونی و ممنوع است.

صرافی نوع دوم

در این دسته صرافی علاوه بر فعالیت های ذکر شده برای صرافان دسته اول، امکان فعالیت هایی نظیر نقل و انتقال ارز نیز امکان پذیر است. این نوع کارها مربوط به حواله های ارزی خواهد بود که از طریق بانک و موسساتی که مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده اند، امکان فعالیت وجود دارد.

امروزه همه صرافی ها از جمله صرافی در تهران با دریافت مجوز قادر به انجام هر دو نوع صرافی هستند. همچنین این نوع صرافی ها از طریق کارگزاران دارای مجوز خارج از کشور خدمات برون مرزی را نیز انجام می دهند.

تشخیص صرافی مجاز از غیر مجاز

هر سال بانک مرکزی صرافی های مجاز و غیر مجاز را اعلام می کند. بانک لیست این صرافی ها را جهت اطلاع رسانی در اختیار فعالان بازار ارز قرار می دهد که افراد با اطلاع از مجاز یا غیر مجاز بودن صرافی به معامله با آن صرافی اقدام کنند. همانطور که مشخص است، تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن صرافی کار سخت و پیچیده ای نیست.

لیست صرافی در تهران

صرافی های زیادی در تهران وجود دارد که ما به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

صرافی جمشیدی و شرکا

صرافی جردن که در زمینه خرید و فروش سکه، طلا و ارز فعالیت دارد.

آدرس: تهران، آفریقا (جردن)، خیابان ناصری، پلاک 1

تلفن: 88206880- 88794842

صرافی نیکان - شعبه جمهوری

صرافی چهار راه استانبول به نام نیکان – شعبه جمهوری است.

آدرس: تهران، منطقه 12، چهار راه استانبول، پاساژ گلشن، طبقه همکف، واحد 10 و 12

تلفن: 02166702525

صرافی آذرسرا

صرافی خیابان فردوسی، یکی از بهترین آنها صرافی آذرسرا است.

آدرس :تهران، منطقه 12، فردوسی، نبش خیابان منوچهری، پلاک 210

تلفن: 02133118432

صرافی کاج

محبوب‌ترین صرافی‌ در تهران مربوط به محله سعادت آباد است که به ترتیب شامل صرافی کاج، صرافی سگال، صرافی زروان و غیره هستند. به دلیل بالا بودن تعداد این صرافی ها ما فقط به معرفی صرافی کاج در شهرک غرب می پردازیم.

صرافی سعادت آباد که صرافی کاج یکی از معروف ترین آن ها است، در محله سعادت آباد تهران و در خیابان سعادت آباد، میدان طهرانی مقدم قرار دارد.

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان کاج، مجتمع تجاری ابریشم، طبقه همکف.

تلفن : 02122365836

صرافی رویال

صرافی شهرک غرب که یکی از معروف ترین و بهترین آن ها صرافی رویال است.

آدرس :تهران، منطقه 2، محله شهرک غرب، شهرک قدس (غرب)، خیابان ایران زمین، مرکز تجاری گلستان، پلاک 163

تلفن : 0218928

صرافی قاسمی

یکی از بهترین صرافی شرق تهران صرافی قاسمی است که به عنوان صرافی در تهران در زمینه خرید و فروش انواع طلا و مشاوره رایگان در زمینه سرمایه گذاری فعالیت می کند.

آدرس :تهران، منطقه 13، محله پیروزی، پیروزی، خیابان پنجم نیرو هوایی، فلکه دوم نیرو هوایی، خیابان 5/30، پاساژ ولی عصر، طبقه اول، واحد 70

تلفن : 77753659 021-02177174500

بانک و صرافی در فرودگاه امام خمینی

صرافی شبانه روزی فرودگاه امام خمینی مشتمل بر مجموعه ای از بانک ها از جمله بانک سامان و ملی که علاوه بر خدمات بانکی خدمات ارز شامل گمرك شرقی، گذرنامه ورودی و ترانزیت ارزی را نیز انجام می دهد. به عنوان مثال صرافی در تهران جزو صرافی‌های معتبر کشور در سالن ورودی و خروجی ترمینال مسافری به شمار می آید.

تلفن بانک ملی: 51007951 و تلفن بانک سامان: 55678408

صرافی سورنا

تنها صرافی فرودگاه امام خمینی واقع در سالن عمومی خروجی که خدمات ارزی از جمله خرید و فروش و سایر خدمات دیگر را ارائه می دهد.

صرافی یاران

برخی از محبوب‌ترین صرافی ها جزو صرافی‌ صادقیه تهران هستند که به ترتیب شامل صرافی آریاشهر، صرافی یاران، صرافی تهران، صرافی ویستا و صرافی پارسی است که در ادامه فقط به معرفی صرافی یاران می پردازیم.

صرافی یاران در محله صادقیه یک صرافی در تهران است که در خیابان ستارخان قرار دارد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در مجاورت مراکزی مثل رستوران، فست فود، میدان میوه و تره‌ بار، بیمارستان تخصصی ابن سینا و درمانگاه شبانه روزی قرار گرفته است.

آدرس: تهران، صادقیه، خیابان ستارخان

تلفن : 02144229894

کلام آخر

صرافان مثل فروشنده های کالا باید بهای کالای خود را تعیین کرده و با کسب درصدی به عنوان سود اقدام به فروش کنند.

در این مقاله به معرفی برخی صرافی در تهران پرداختیم، اما برای دسترسی به نزدیک ترین صرافی در محل زندگی خود لازم است مسیریابی مطمئن همراه داشته باشید. به همین جهت ما مسیریاب وی را طراحی کرده ایم که استفاده از آن نیاز شما برای دسترسی راحت و مطمئن به مسیر مورد نظرتان را رفع کند.

مسیریاب way به صورت آنلاین نزدیک ترین صرافی را هر کجا که باشید، به شما نشان می دهد.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.