تصویر

لوازم بهداشتی ساختمان چیست؟

یکی از مهم ترین بخش های خانه، لوازم بهداشتی ساختمان است و به هیچ عنوان نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت؛ هرچه باشد برای زندگی راحت و بهداشتی همه ما بدان نیاز داریم! ابتدا بگذارید با پاسخ به سوال "لوازم بهداشتی ساختمان چیست" شروع کنیم. لوازم بهداشتی ساختمان آن دسته از لوازمی است که دسترسی ما به آب پاکیزه را راحت می سازد. سینک، توالت، شیر آب و مواردی از این قبیل، همگی از این دسته لوازم‌ هستند که وجودشان برای هر خانه ای ضروری است.

در این مقاله می خواهیم برخی از مهم ترین لوازم بهداشتی را نام ببریم و نشانی مراکز مهم بورس لوازم بهداشتی ساختمان در کرج را برای شما عزيزان بگوییم.

تا آخر مقاله همراه ما باشید.

لوازم بهداشتی ساختمان چیست و انواع آن کدام است؟

اگر بخواهیم کمی تخصصی تر به موضوع نگاه کنیم، جواب سوال لوازم بهداشتی ساختمان چه چیزی است، تنها به شیرآلات، سینک و توالت محدود نمی شود؛ تاسیسات بهداشتی در مجموع به کلیه تجهیزات و سیستم لوله کشی گفته می شود که با تأمین آب بهداشتی و جداسازی فاضلاب از آب، سکونت در خانه را آسان می سازند.

این تجهیزات می توانند کار توزیع آب، جمع آوری فاضلاب و آب باران را انجام دهند و دو مورد آخر را دفع کنند. اهمیت تاسیسات بهداشتی از آن جهت است که کارهایی مانند شستشوی ماشین یا دوش گرفتن را برای افراد آسان می سازد.

به طور کلی تاسیسات بهداشتی ساختمان را می توان به چهار نوع لوله کشی تقسیم کرد که در ادامه مقاله لوازم بهداشتی ساختمان چیست، به تفکیک هر کدام می پردازیم.

لوله کشی جهت توزیع آب آشامیدنی

برای شستشو یا مصارف دیگر آب، لوله کشی هایی از بیرون به داخل خانه ها کشیده شده که آب مصرفی را در اختیار افراد قرار می دهد. در هر خانه ای کنتور آب وجود دارد که علاوه بر اندازه گیری میزان آب مصرفی، می توان آب را از آنجا قطع و وصل کرد.

سیستم آب گرم

تامین آب گرم ساختمان با نصب آبگرمکن برقی یا گازی امکان پذیر است؛ به این صورت که آب وارد آبگرمکن شده و پس از گرم شدن به تمام قسمت های ساختمان پخش می شود. لوله های استفاده شده برای این کار از جنس CPVC یا PEX هستند که PEX نسبت به CPVC جنس و سرعت عملکرد بیشتری دارد.

لوله کشی فاضلاب

پس از ورود آب مصرفی به داخل خانه، آب پسماند نیز باید به نحوی از ساختمان خارج شود؛ برای این کار از لوله کشی های فاضلاب استفاده می شود که معمولا می توان از انواع این لوله از جنس های ABC، PVC و ‌CI یا همان چدنی استفاده کرد. این لوله در تمام قسمت های بهداشتی خانه مانند سینک آشپزخانه، دستشویی، حمام و غیره وجود دارد و آب مصرف شده را به سیستم زهکشی زیر خیابان ها انتقال می دهد.

هواکش فاضلاب

برای اینکه گازهای سمی فاضلاب دوباره به داخل محوطه بهداشتی باز نگردد و تجمع این گاز در نهایت منجر به انفجار نشود، به سیستم تهویه فاضلاب نیاز است. به عنوان مثال هنگامی که فلاش توالت کشیده می شود، سیستم تهویه با تنظیم فشار، از گیر کردن پساب و برگشتن گازهای سمی جلوگیری می کند.

این لوله در نهایت به پشت بام وصل می شود؛ بنابراین باید دقت داشت که مجرای اتصال آن ها جایی باشد که هیچ مانعی جلوی آن قرار نگیرد. همچنین باید در طول سال دقت داشت که لانه پرندگان مجرای خروجی گازهای سمی روی پشت بام را نگیرد، چون این کار موجب اختلال و برگشتن گازها به ساختمان می شود.

لوله کشی آب باران

در گذشته آب باران از طریق لوله کشی فاضلاب همراه با پساب به فاضلاب شهری ریخته می شد، اما امروزه برای صرفه جویی و مدیریت مصرف آب، از ناودانی جهت جداسازی آب باران از آب فاضلاب استفاده می شود که از این طریق امکان جمع آوری آب باران برای مصارف مختلف و شخصی وجود دارد.

سیستم فاضلاب خیابان ممکن است از سیستم زهکشی سنگریزه برخوردار باشد که آب باران را به سیستم جمع آوری آب شهری منتقل سازد. یکی از ایرادهای این روش، آب گرفتگی خیابان هنگام بارش شدید باران است.

لوازم بهداشتی ساختمان در کرج

بورس لوازم بهداشتی ساختمان در کرج تامین کننده لوازم بهداشتی ساختمان است که بنابر نیاز و نزدیکی آن، می توانید هر یک از آن ها را برای خرید انتخاب کنید. در مقاله لوازم بهداشتی ساختمان چیست، برخی از تامین کنندگان بورس لوازم بهداشتی و ساختمانی را همراه با نشانی آن ها برای شما آورده ایم.

شما می توانید با جستجوی هر یک از این مراکز در اپلیکیشن WAY، به راحتی آدرس را روی نقشه مشاهده کرده و مکان مورد نظر را پیدا کنید.

  • لوازم بهداشتی ساختمانی الیت

این فروشگاه با عرضه انواع و اقسام کمدهای روشویی در رنگ و سایز دلخواه شما، می تواند انتخابی مناسب برای خرید باشد.

آدرس: کرج، خیابان شهید صدوقی ساسانی، روبروی مخابرات شهید کاظمی، فروشگاه کمالی.

تلفن تماس: 32816698

  • بهداشتی ساختمانی مرادی

بهداشتی ساختمانی مرادی با ارائه انواع شیرآلات و دیگر لوازم تاسیساتی بهداشتی، می تواند شما را در برطرف کردن نیازتان همراهی کند.

آدرس: کرج، 45 متری گلشهر، بین خیابان اختر و شقایق غربی.

تلفن تماس: 34605452

  • قائم (بازرگانی وحید)

در تاسیساتی بهداشتی قائم، می توانید انواع محصولات تاسیساتی و تاسیساتی بهداشتی اعم از شیرآلات، هود، سینک و غیره را پیدا کنید.

آدرس: کرج، میانجاده، جنب نمایندگی MVM.

تلفن تماس: 34582012

  • کلینیک ساختمانی افق

این کلینیک تمام تجهیزاتی را که برای خانه خود نیاز دارید، برای شما فراهم می سازد؛ از شیرآلات و سینک گرفته تا پنجره دوجداره، درب ضد سرقت، دوربین مدار بسته، همه و همه را می توانید در این تاسیساتی پیدا کنید! این تاسیساتی همچنین در پروژه های ساختمانی، به افراد مشاوره می دهد و بر انجام کار نظارت می کند.

آدرس: کرج، باغستان، بوستان 14.

تلفن تماس: 5-34340944 و 34313721

جمع بندی

تاسیسات بهداشتی ساختمان برای هر خانه ای واجب است و به واسطه آن است که می توان به راحتی در خانه زندگی کرد. در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر به سوال لوازم بهداشتی ساختمان چیست پاسخ دهیم و مهم ترین لوازم تاسیساتی بهداشتی خانه و همچنین برخی از مراکزی که می توانید به راحتی در آن ها لوازم ضروری را در کرج خریداری کنید، نام ببریم.

برای پیدا کردن نشانی هر یک از فروشگاه های معتبر در بورس لوازم بهداشتی و ساختمانی، می توانید از اپلکیشن WAY استفاده کرده تا نشانی ها را به راحتی پیدا کنید. ما در مسیریاب وی سعی کردیم که سریع ترین مسیر رسیدن به مقصد را به شما نشان دهیم و شما می توانید با دنبال کردن آن به راحتی و بدون نگرانی از گم شدن، به مقصد برسید.

کافی است اپلیکیشن ما را از کافه بازار دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.