تصویر

موزه های دیدنی ایران را بشناسید

گشت و گذار در تاریخ غنی هر فرهنگی علاوه بر آموزش نکات آموزنده بسیار مفرح خواهد بود. در کشور عزیز ما به دلیل وجود تاریخ فاخر و تمدنی دیرینه موزه های بسیاری وجود دارند. موزه های دیدنی ایران که هر یک نشان دهنده یاد و خاطرات مردان و زنان بزرگ است، می تواند گزینه مناسب و البته مقرون به صرفه ای برای گذران اوقات فراغت محسوب شود.

موزه ملی، موزه جواهرات، کاخ موزه گلستان، کاخ موزه سعد آباد، کاخ موزه نیاوران و موزه دفاع مقدس از جمله موزه های معروف تهران به شمار می روند. در ادامه قصد داریم به موزه هایی بپردازیم که ممکن است نام آن ها کمتر شنیده شده باشند، ولی ارزش بالایی دارند.

موزه های دیدنی ایران کجا قرار دارند؟

در میان موزه های دیدنی در ایران نام تعدادی از آن ها بیشتر شنیده شده است. اکنون قصد داریم در مورد برخی موزه های شگفت آور پایتخت اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

موزه هنرهای معاصر

در میان موزه های دیدنی ایران نام این موزه همچون الماسی درخشان خودنمایی می کند. گنجینه ای گرانبها از آثار هنرمندان بزرگ سراسر دنیا که در گوشه ای از تهران زیبا جای گرفته است.

این موزه گالری نفیسی از آثار هنرمندانی چون پیکاسو، رنوار، گوگن و ... و هنرمندان داخلی همچون سهراب سپهری به شمار می رود. موزه موردنظر در دل پارک لاله واقع در خیابان کارگر شمالی، حد فاصل بلوار کشاورز و خیابان فاطمی قرار دارد. 982188989374+ و 982188951323+ شماره های تماس این موزه هستند.

لازم به ذکر است موزه هنرهای معاصر از ساعت 10 الی 18 میزبان بازدیدکنندگان است و تنها در روزهای دوشنبه هر هفته و البته ایام سوگواری پذیرای علاقمندان به هنر نخواهد بود. دسترسی به این موزه با وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو، تاکسی و اتوبوس بسیار راحت تر از وسیله نقلیه شخصی است.

موزه پمپ بنزین

اگر شما نیز به خودروهای قدیمی و کلاسیک علاقه دارید، موزه پمپ بنزین انتخاب بسیار خوبی برای گشت و گذار یک روز تعطیل در تهران به شمار می رود. ایستگاه پمپ بنزین دروازه دولت تهران که از سال 1310 هجری شمسی به توزیع بنزین، امشی و نفت سفید مشغول بود، با تمامی ادوات و تجهیزات اولیه توزیع به نمایشگاهی جذاب برای علاقمندان به دنیای اتومبیل افتتاح شده است.

معرفی محله دروازه دولت به همراه فیلم و عکس های قدیمی از این پمپ بنزین آن را به یکی از موزه های دیدنی ایران تبدیل کرده و توانسته است روزانه تعداد زیادی از علاقمندان به این خودروهای کلاسیک را به این محله فراخوانده و پذیرای آن ها باشد.

آدرس موزه پمپ بنزین همانطور که عنوان کردیم، در محله دروازه دولت تهران و به طور دقیق تر تقاطع خيابان سعدی شمالی و انقلاب اسلامی، نبش كوچه فيات واقع شده است. البته شما می توانید به آسانی با دانلود مسیریاب way از خلوت ترین مسیر آدرس این موزه را پیدا کنید. برای تماس با این موزه می توانید با شماره های 982166340812+ و 982166340519+ و 982166172206+ در تماس باشید.

موزه حیات وحش دارآباد

یکی از مهم ترین موزه های دیدنی ایران که به معرفی طبیعت و جانوران داخل این مرز و بوم می پردازد و در راستای آشنایی به سایر جانوران در اقلیم های گوناگون تلاش می کند، موزه حیات وحش دارآباد تهران است. این موزه دارای سالن های متعددی است که هر کدام به معرفی انواع جانوران می پردازند.

  •  سالن شماره 1 این موزه به جانوران قاره های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی اختصاص دارد.
  • سالن شماره 2 به معرفی اقلیم و حیوانات شمال ایران می پردازد. همچنین پرندگان مهاجر به این منطقه نیز به صورت تاکسیدرمی شده در این مکان یافت می شوند.
  • سالن شماره 3 به جانوران بومی در مناطق مرکز و جنوب ایران پرداخته و توانسته است توجه تعداد زیادی از علاقمندان را به خود جلب کند.
  • سالن شماره 4 به طور ویژه و اختصاصی اقدام به معرفی حیوانات قاره آفریقا کرده است.
  • سالن 5 و 6 این موزه جزو قسمت های شگفت انگیز این موزه به شمار می روند، چرا که این قسمت به آبزیان و خزندگان تعلق دارد.
  • سالن شماره 7 موزه حیات وحش دارآباد مختص علاقمندان به زمین شناسی است و می تواند اطلاعات جامع و کاملی را در این زمینه در دسترس این افراد قرار دهد.
  • سالن گیاه شناسی و سالن حشرات از دیگر قسمت های این موزه بزرگ هستند که روزانه پذیرای تعداد زیادی از علاقمندان خواهند بود.

این موزه ارزشمند در تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه در خیابان موزه واقع شده است. برای تماس با قسمت روابط عمومی می توانید با شماره 96027011 تماس حاصل کنید.

برای بازدید موزه حیات وحش دارآباد همه روزه به جز شنبه ها و ایام سوگواری از ساعت 7 صبح الی 13:30 و 16 الی 20 می توان اقدام کرد. این موزه سرگرمی و آموزش بسیار مفیدی برای نوجوانان نیز خواهد بود.

موزه خانه مقدم

یکی از بی نظیرترین مکان های دیدنی تهران بدون شک موزه خانه مقدم است. این خانه با معماری باشکوه خود محل زندگی یکی از بزرگان دربار قاجار به نام محمد تقی خان احتساب الملک بود. به دلیل رنگ های جادویی به کار برده شده در معماری این خانه به یکی از موزه های دیدنی ایران تبدیل شده است.

موزه خانه مقدم که بعدها به محل سکونت استاد محسن مقدم یکی از اساتید به نام و پایه گذار دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران تبدیل شد، در خیابان امام خمينی، پس از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد. آدرس این موزه را به راحتی خواهید توانست توسط مسیریاب وی پیدا کنید.

این موزه خانه دیدنی همه روزه به جز روزهای دوشنبه و ایام سوگواری از ساعت 10 صبح الی 6 عصر میزبان علاقمندان خواهد بود.

کلام آخر

فارغ از تمام آثار باستانی ایران کهن که هر یک بسیار دیدنی هستند، تعداد موزه های پایتخت بیش از سایر نقاط ایران است. برای بازدید از این مکان های دیدنی و سهولت دسترسی نیاز به یک راهنما خودنمایی می کند. راهنمایی که بتواند با مسیریابی درست شما را به یکی از موزه های دیدنی ایران برساند.

ما در تیم وی برای پاسخ به اعتماد شما تلاش می کنیم به این همراهی ارزشمند ارج نهاده و با امکانات بی نظیر مسیریاب وی شما را برای بازدید از موزه های ارزشمند کشورمان یاری کنیم.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.