تصویر

کافه هایی در دل خانه های قدیمی در شهر تهران

در هر منطقه ای از شهر تهران کافه هایی وجود دارند که مکان های مناسبی برای دورهمی ها و فرار از شلوغی و همهمه ی شهر هستند. در میان انواع متفاوت و گوناگون کافه ها با طراحی و معماری جدید و عجیب و غریب، کافه هایی در دل خانه ها و عمارت های قدیمی در خیابان های قدیمی و اصیل پایتخت قرار دارند که به دلیل محیط جذاب، ساده، آرام بخش و خاطره انگیز بسیار مورد بازدید قرار گرفته اند. کافه هایی که باعث زنده شدن مجدد خانه های قدیمی و معماری سنتی ایران شده اند.

1) عمارت رو به رو

به دلیل روبرو بودن تئاتر شهر به این عمارت نام "روبه رو" برای این عمارت انتخاب گردیده است. عمارت رو به رو عمارتی زیبا و جذاب متعلق به سرهنگ کیان پور با قدمتی شصت ساله است است که در دل پایتخت قرار گرفته و پس از مرمت در سال 1395 افتتاح گردید که دارای کاربری های گوناگونی است. از ساختمان عمارت به عنوان گالری استفاده می­شود. در حیاط این عمارت کتابفروشی جذاب و سالنی برای برگزاری انواع نمایش، موسیقی و ... وجود دارد که این مکان را به عنوان یک مکان برای ترویح فرهنگ و هنر معرفی می کند. کافه در پشت بام این عمارت قرار گرفته که نوشیدن قهوه و چای را بسیار جذاب و خاطره انگیز می کند. این عمارت مکان مناسبی برای دورهمی ها، مطالعه و جلسات است.

با استفاده از مسیریاب وی میتوانید براحتی چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر، بن بست کیانپور را پیدا کنید. این کافه در تمام روزهای هفته از ساعت 23-8 آماده ی ارائه خدمات است. ایستگاه مترو تئاتر شهر و ایستگاه اتوبوس چهارراه ولیعصر نزدیک ترین ایستگاه ها به این کافه هستند.

شماره تماس: 66404230-021

2) کافه چای بار

در شمال تهران در دل باغ و عمارت کلاه فرنگی جای مانده از دوران قاجار کافه ای قرار دارد که مکان مناسبی برای ملاقات های خانوادگی و دوستانه است. این کافه فعالیت خود را در سال 1387 آغاز کرد. باغ و عمارت در اختیار انجمن خوشنویسان قرار گرفته است و از بخشی از این مجموعه به عنوان کافه استفاده می شود. همچنین در این عمارت گالری هنرهای تجسمی (آرت سنتر) به نمایش درآمده است و جزء هنری‌ترین کافه های قدیمی تهران محسوب می شود. در این کافه دهها نوع چای سرو می شود. علاوه براین، سرو انواع عرقیجات، شربت ها، قهوه، میان وعده ها و همچنین کیفیت بالای مواد غذایی و برخورد مناسب پرسنل سبب گردیده است تا این کافه بین مشتریانش بسیار محبوب گردد. این عمارت زیبا در خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی شمالی پلاک 145 قرار دارد که از شنبه تا جمعه از ساعت 23-10 در خدمت هموطنان عزیز می باشد. ایستگاه مترو قیطریه و ایستگاه اتوبوس باغ نظر دسترسی به این کافه را برای شما آسان می کند.

شماره تماس: 22210311-021

3) کافه باغ موزه مقدم

کافه مقدم یا کافه باغ موزه مقدم در خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت پلاک 251 واقع شده است. این بنای زیبا و باشکوه جای مانده از دوران قاجار محل سکونت خاندان محمد تقی خان احتساب بوده است. استاد محسن مقدم(فرزند محمدتقی خان) از اساتید هنر دانشگاه تهران به همراه سلما همسر فرانسوی اش سالیان سال در این عمارت زندگی کردند. جایی که آن ها اشیای تاریخی و فرهنگی متعددی را گردآوری کردند. کافه ای کوچک و جمع و جور که در گوشه ی حیاط قرار گرفته و لذت حضور در این مکان را دو چندان می کند. انواع شربت، دمنوش، قهوه، کیک و همچنین صبحانه و غذاهای ایرانی و فرنگی در آن سرو می شود. این کافه تمام روزهای هفته از ساعت 17-9 از شما پذیرایی می‌کند. ایستگاه های دانشگاه امام علی (ع) و حسن آباد در خط شماره 2 (فرهنگسرا-صادقیه) نزدیکترین ایستگاه ها به این عمارت هستند.

تلفن تماس: 9120157347-021

4) کافه تهرون ویلا

در منطقه ی 6 و در قلب پایتخت خانه ای قدیمی وجود دارد که با تغییر کاربری به کافه ای دنج تبدیل گردیده است. این کافه در دو بخش حیاط و داخل عمارت پذیرای میهمانان است. حوض زیبا، گلخانه، گل های رنگارنگ و متنوع در حیاط و فرش های قرمز طرح قدیم و میز و صندلی های چوبی در داخل عمارت این کافه را نسبت به سایر کافه ها ی تهران متمایز کرده است. این کافه می تواند مکان مناسبی برای همه ی گروه های سنی، دورهمی های خانوادگی و بالاخص افراد مسن باشد که براحتی آن ها را به حال و هوای تهران قدیم در دهه ی 40 می برد. علاوه بر منوی کافه شما می توانید صبحانه، نهار، شام و همچنین نوشیدنی هایی با ترکیبی از عصاره های گیاهی و عرقیجات که برای اولین بار در تهران در این کافه سرو شد را سفارش دهید و در محیطی آرام و به دور از شلوغی شهر ساعت ها در آن جا بمانید و از زیبایی این کافه لذت ببرید. این کافه در روزهای شنبه تا جمعه از ساعت 23-8:30 آماده ی ارائه ی خدمات به شما هموطنان عزیز است. برای رسیدن به خیابان نجات اللهی (ویلا)، کوچه خسرو، پلاک 39 می توانید از مسیر یاب وی استفاده کنید. پس از رسیدن به ایستگاه مترو خیابان ولیعصر که نزدیکترین ایستگاه مترو به این کافه است می توانید با خط اتوبوس بلوار کریم خان زند به نزدیکی خیابان نجات اللهی رفته و سپس با تاکسی خود را به این خیابان برسانید. شما می توانید توسط خط اتوبوس خیابان ولیعصر به میدان ولیعصر بروید و سپس برای رسیدن به این کافه ادامه ی مسیر را مانند بالا طی کنید. همچنین می توانید با خط اتوبوس خیابان طالقانی خود را به ایستگاه بهجت رسانده و پس از پیاده شدن به خیابان قرنی بروید و مابقی مسیر را با تاکسی طی کنید تا به این کافه ی زیبا برسید.

تلفن تماس: 88906813-021

5) کافه رومنس

اگر به دنبال به دست آوردن آرامش پس از یک روز شلوغ هستید به شما کافه رومنس را پیشنهاد می دهیم. این کافه محیطی زیبا و دلنشین به دور از هیاهوی زندگی مدرن امروزی برای شما فراهم می کند. کافه رومنس در دل خانه ای با قدمت 100 سال در میدان فردوسی واقع شده که فعالیت خود را از سال 1388 آغاز کرده است. در این کافه نمایشگاه عکس، نمایش نامه خوانی و ... برگزار می شود که توجه اهالی هنر را به خود جلب کرده است. آینه ای زیبا و قدیمی بیشتر از هر چیز دیگر در این کافه به چشم میخورد که همواره مشتریان عکس های یادگاری زیادی در کنار این آینه ثبت می کنند. در این کافه انواع دسر، آبمیوه، نوشیدنی های گرم و سرد، کیک و غذا سرو می شود. در کافه رومنس 4 سالن وجود دارد که مناسب دورهمی ها و جشن تولدها می باشد. در این کافه امکاناتی مانند جای پارک، بیرون بر، اینترنت رایگان، بازی و سرگرمی و همچنین کتابخانه وجود دارد. سرویس دهی عالی و برخورد محترمانه و صبورانه ی پرسنل باعث می شود تا دوباره به این کافه ی زیبا بروید. ایستگاه اتوبوس فردوسی و ایستگاه مترو در میدان فردوسی نزدیک ترین ایستگاه ها به این کافه ی واقع شده در میدان فردوسی، خیابان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک 4 هستند.  

تلفن تماس: 66749574-021

6) کافه دیاموند

در مرکز تهران در یکی از بزرگ ترین عمارت های قدیمی تهران با قدمتی صد ساله، کافه دیاموند قرار دارد. این کافه دارای ساختمانی دو طبقه با یک فضای باز وسیع با معماری کلاسیک و زیبا است که به همت چندین جوان خوش ذوق و با استعداد از یک عکسخانه ی قدیمی به کافه تبدیل شده است. ساختمان و حیاط این عمارت پذیرای هموطنان عزیز است. وجود سیستم سرمایشی و گرمایشی و مسقف بودن بخشی از حیاط سبب گردیده است که مشتریان در فصل تابستان و زمستان از زیبایی فضای باز این کافه لذت ببرند و حس نوستالژی در آن ها برانگیخته گردد. معمولا آخر هفته و عصرها اوج شلوغی این کافه است و پیشنهاد می کنیم از قبل رزرو انجام دهید. منوی این کافه ساده اما متنوع است و شما می توانید انواع نوشیدنی، دسر و غذاهای سنتی را سفارش دهید. جای پارک، سیگار کشیدن، اینترنت رایگان، قفسه ی کتاب، بازی و سرگرمی از امکانات این کافه می باشد. ساعت کار این کافه از 8 صبح تا 24 است و شما از هر مبدایی که باشید با استفاده از مسیریاب وی می توانید به خیابان انقلاب، خیابان نجات الهی، خیابان فلاح پور، پلاک ۳۳ بروید و از امکانات این کافه بهره مند شوید.

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۹۰۱۹۶

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.