تصویر

چگونه به خانه هنر یزد دسترسی پیدا کنیم؟

این مقاله به موضوع "خانه هنر یزد" پرداخته و مطالبی را در این زمینه به افراد علاقه مند ارائه داده است.

شاید شما هم از افرادی باشید که به بازدید از خانه هنرمندان علاقه مند بوده و پیوسته در جستجوی نزدیک ترین خانه هنر هستید و به طور مداوم این سوال در ذهن شما ایجاد می شود که خانه هنر اطراف من در کجا قرار گرفته است؟

شهر یزد در دسته چند شهر محبوب ایران قرار دارد. این شهر دارای توان گردشگری بالایی است و از مکان‌ های دیدنی شگفت انگیز به همراه زیباترین معماری ها برخوردار است. در این میان، خانه هنر یزد در بین جاهای دیدنی شهر یزد جذابیت فوق العاده ای دارد.

این خانه هنر از انواع دیدنی ها و تجربه های متفاوت برخوردار است که موجب جذب شدن گردشگران بسیار زیادی می شود. مواردی مانند دمنوش های آرامش بخش، محیط صمیمی و دل نشین خانه، طعم فراموش نشدنی خوراک ها و مشاهده فراز بام یزد سبب محبوبیت این خانه هنر شده است. برای آشنایی بیشتر با این خانه هنر با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

خانه هنر یزد کجاست؟

خانه هنر در یزد با عنوان "کافه هنر یزد" شناخته می شود و در محله قدیمی فهادان یزد قرار گرفته و فاصله آن از مسجد جامع اندک است. این مکان به عنوان مکانی زیبا و دیدنی مورد توجه قرار دارد. تعداد بسیار زیادی از گردشگران در جستجوی مکانی متفاوت و جدید هستند که بتوانند استراحت کنند و گپ و گفتی دوستانه انجام دهند؛ به همین علت است که کافه هنر یزد را انتخاب می کنند تا لذت بخش ترین لحظات را در آنجا تجربه کنند.

این خانه روی یک بام قرار گرفته و از سویی دیگر بافت تاریخی یزد دارای چشم اندازی جذاب و چشم نواز است؛ این دو مورد سبب شده است که خانه هنر از طرفداران زیادی برخوردار باشد. به عبارت بهتر اساسی ترین عامل جذابیت این خانه هنر را می توان بافت سنتی محله فهادان و قرارگیری خانه هنر در این محله در نظر گرفت که از قابلیت ایجاد تجربه ای متفاوت برخوردار است.

یک یادگاری زیبا از قاجاریان

ساختمان خانه هنر در شهر یزد مربوط به دوره قاجار است و در دسته آثار تاریخی ارزشمند ایران قرار می گیرد. این ساختمان بازسازی و مرمت شد و پس از آن به عنوان مکانی فرهنگی و گردشگری مورد توجه قرار گرفت. این خانه زیبا پاتوق جوانان خوش سلیقه شده و دارای دو طبقه است که هر طبقه از آن مرتبط با کاری ویژه در نظر گرفته می شود.

در طبقه اول کافه هنر یزد، مجموعه ای متنوع و زیبا از انواع صنایع دستی با ارزش یزد قابل مشاهده خواهند بود؛ این طبقه برای سنتی پسندان یا افرادی که تصمیم دارند خاطره چشم نواز یزدی را برای خود ثبت کنند، مناسب خواهد بود.

طبقه بالای ساختمان که بام خانه به شمار می آید، محل کافه هنر است. این مکان، کافه ای دل نشین، زیبا و آرام است که ظاهری جذاب و قدیمی دارد. در بدو ورود به کافه با دیوارهای کاهگلی مواجه خواهید شد که ظاهری متفاوت و سنتی را در کافه به وجود آورده است. میزهای کوتاه و صندلی های قهوه ای رنگ که با آوای موسیقی سنتی همراه شده، توانسته است آرامشی غیر قابل وصف را برای مراجعه کنندگان ایجاد کند که این خانه هنر را به مکانی دوست داشتنی تبدیل می کند.

دمنوش‌ های خوشمزه در منوی کافه هنر

منوی کافه هنر در خانه هنر یزد دارای خوراکی های زیادی است. علت علاقه و مراجعه اکثر مشتری های این کافه به آن به علت دمنوش های گیاهی مشهور و خوش طعم آن است. مراجعه کنندگان می توانند متناسب با نوع نیاز و ذائقه خود، یک دمنوش را انتخاب کنند و از آن لذت ببرند.

خوراکی های جذاب و سبکی مانند آش شولی، دال عدسی و کشک بادمجان در منوی این کافه وجود دارد که با طعم لذیذ و بی نظیری که دارند، توانسته اند طرفداران زیادی را پیدا کنند.

این خانه هنر را باید مکانی جذاب، دوست داشتنی و متفاوت دانست که در محله قدیمی این شهر قرار گرفته و موجب پیوند هنر، زیبایی و خلاقیت شده است. تجربه کافه گردی در خانه هنر و روی بام خانه (که معروف به بام یزد است) تجربه ای بی نظیر به وجود خواهد آورد.

دیدنی‌های اطراف خانه هنر

به علت قرارگیری این خانه در محله قدیمی فهادان، راه رفتن در کوچه پس کوچه های دل نواز و مشهور یزد نیز توصیه می شود که معماری خاص خانه ها برای آنها لذت بخش باشد. فاصله مسجد جامع یزد، بازار امیر چخماق، خانه لاری ها و مدرسه ضیاییه از خانه هنر اندک است. در نتیجه بازدید از این مکان ها در کوتاه ترین زمان امکان پذیر خواهد بود که سبب صرفه جویی در مدت زمان سفر شما شود.

اطلاعات بازدید از خانه هنر یزد

ساعات بازدید از خانه هنر: همه روزهای هفته از ۹:۳۰ صبح تا ۲۲

قیمت بلیت خانه هنر: رایگان

آدرس خانه هنر یزد: استان یزد، یزد، خیابان امام، محله فهادان، نزدیکی زندان اسکندر، جنب مسجد چهل محراب.

مسیر دسترسی به خانه هنر: در شهر زیبای یزد، همه افراد می توانند به شما در یافتن محله فهادان کمک کنند و برای مراجعه به خانه هنر این شهر، باید مسیر محله تاریخی فهادان را در پیش بگیرید و با رسیدن به مسجد جامع یزد و فاصله ای اندک از آن به این خانه هنر برسید.

کلام آخر

این مقاله به موضوع "خانه هنر یزد" پرداخته و مطالبی را در این حیطه به مخاطبان خود ارائه داده است. مسیریاب و مکان یاب وی، یک پلتفرم جامع معرفی مکان ها است که استفاده از آن برای رسیدن به مکان های مختلف کمک کننده خواهد بود.

در واقع این مسیریاب وی از این قابلیت برخوردار است که بهترین مسیر را با توجه به ترافیک به طور آنلاین مشخص و تعیین کند. در پی این عملکرد مسیریاب شما می توانید در کمترین زمان ممکن مقصد موردنظر خود را با آسانی پیدا کنید.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.