تصویر

به نزدیکترین مسجد در تبریز دسترسی پیدا کنید

گاهی پیدا کردن اماکن مذهبی در اطراف خود یا نزدیکترین مسجد، می تواند مشکل باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، حل این مسئله برای مردم راحت تر شده است. بعضی مواقع در مسافرت و بعضی مواقع در اطراف شهر خود رفتن به مسجد نیازمند صرف وقت و پرس و جو است که در بعضی مواقع می تواند، نماز را قضا کند!

در کودکی، پدربزرگم می گفت: «اطراف خانه شما مسجد پیدا نمی شود؟» و خودش هم به این مسئله اعتقاد زیادی داشت که باید نماز را به موقع خواند و از حاضرین همیشگی، در مسجد محل بود. شاید اگر پدربزرگ من هم می دانست که چگونه می تواند مسجد نزدیک را پیدا کند، دیگر نگران این مسئله نبود و این سوال را نمی پرسید!

در این مقاله ما به شما کمک می کنیم که مسجد نزدیک به خود در شهر تبریز را پیدا کنید و برنامه ای را به شما معرفی می کنیم که در حل این مسئله، سرعت شما را دو چندان خواهد کرد.

از نزدیکترین مسجد شهر خود چه می دانید؟

مسجد علاوه بر محل اجتماع و اقامه نماز، می تواند جنبه تاریخی هم داشته باشد. در تاریخ معماری ایران، مساجد نقش بسیار مهمی داشتند و همچنین آثار معماری و هنر معماری اسلامی را می توان در مساجد تاریخی مشاهده کرد.

شما در طول زندگی چقدر زمان صرف پیدا کردن مساجد در محل اطراف خود کردید و تا چه حد اطلاعات در مورد مساجد نزدیک به خود دارید؟ پیدا کردن مسجد در زمان های اذان گفتن «مخصوصا در شهرستان ها»، می تواند راحت تر باشد، ولی در زمان های دیگر باید کمی پرس و جو کرد.

مسجدهای واقع در شهر تبریز

داخل شهر تبریز، در برخی موارد اینقدر مسجد نزدیک به محل ما است که حتی پیاده هم می توان مسیر را طی کرد، ولی در حالی که ما با استفاده از وسیله نقلیه خود، در اطراف مسجد به دنبال جای پارک می گردیم! در ادامه به بررسی مسجد قدیمی شهر تبریز می پردازیم و به شما برنامه ای را معرفی می کنیم که با آن بتوانید مسجد نزدیک به خود را پیدا کنید.

مسجد تاریخی تبریز

اگر به دنبال نزدیکترین مسجد از مساجد تاریخی در شهر تبریز هستید، گزینه های زیادی می تواند برای شما وجود داشته باشد. زیرا که مسجدهای زیادی داخل شهر تبریز از زمان سلجوقی و ایلخانی به جا مانده است و شما می توانید از هنر معماری و سازه اسلامی، کاشی کاری و مناره های قدیمی این مساجد، لذت ببرید.

از جمله این مساجد می توان به مسجد جامع تبریز اشاره کرد؛ این مسجد واقع در خیابان شهید مطهری، ضلع جنوبی حوزه علمیه طالبیه تبریز، بین مسجد حجت الاسلام و مسجد میرزا اسماعیل خاله اوغلی واقع است و از جمله مساجد قدیمی این شهر محسوب می شود. مسجد جامع تبریز، به مسجد جمعه نیز معروف است؛ این مسجد می تواند جزو گزینه های انتخابی در مورد نزدیکترین مسجد به محل شما باشد که ارزش دیدن را دارد.

مسجد جامع تبریز دارای دو ورودی است، یک ورودی در شمال مسجد قرار دارد که ورودی آن از صحن مسجد است و ورودی دیگر این مسجد از سمت جنوب خواهد بود که رو به کوچه باز می شود.

بهترین راهنما برای پیدا کردن نزدیکترین مسجد در شهر تبریز

اگر برای اولین بار است که به شهر تبریز می روید یا شناختی نسبت به شهر ندارید، به جای اتلاف وقت زیاد برای پرس وجو در شهر تبریز، بهترین راه حل داشتن یک راهنما است که از قضا نیازمند به دانستن زبان شیرین ترکی نیست.

در اینجا ما محصولی به شما ارائه می دهیم که حاصل زحمات شبانه روزی تیم نخبه و تراز اول در زمینه IT کشور است و تا به این جای کار توانسته همراهی تعداد زیادی از شما عزیزان کاربر را در کارنامه خود داشته باشد. این برنامه که یکی از محصولات تیم ما است، مسیریاب سخنگو وی یا WAY Navigation نام دارد.

در ادامه به قابلیت های این نرم افزار برای پیدا کردن نزدیکترین مسجد در شهر تبریز می پردازیم.

مسجد اطراف من

تصور کنید که در مرکز شهر تبریز قرار دارید و نیازمند این هستید که هر چه سریع تر خود را به مسجد نزدیک محل خود برسانید. اگر هم که نزدیک به زمان اذان باشد که شتاب و عجله شما دو چندان خواهد بود! ما برای رفع این مشکل گزینه ای را در نرم افزار وی برای شما در نظر گرفته ایم به نام آپشن «اطراف من».

ما در این آپشن با معرفی تعداد بسیار زیادی زیر دسته از مکان های مختلف و همچنین معرفی کسب و کارهای گوناگون، شما را در پیدا کردن محل مورد نظر نزدیک به خود کمک می کنیم.

مسجد نزدیک من

با یک جستجوی ساده در برنامه وی «WAY Navigation»، داخل شهر تبریز می توانید ببینید که چه اماکن مذهبی و تاریخی در محل نزدیک به شما است که از وجود آن آگاه نیستید. با استفاده از این برنامه شما مسجدهایی مثل مسجد کبود تبریز، ارگ یا مسجد علی شاه، مسجد امامزاده سید حمزه و ... را می توانید به راحتی پیدا کنید و در ادامه راه ما راحت ترین و خلوت ترین مسیر را برای رسیدن شما در نظر می گیریم.

نتیجه گیری

شهر تبریز یکی از شهرهای تاریخی کشور عزیزمان ایران است که در دوران شکوفایی هنر و معماری اسلامی دستخوش احداث مساجد تاریخی بسیاری بوده است. ما در این مقاله سعی کردیم که با در دسترس قرار دادن اطلاعات و راهکار برای پیدا کردن نزدیکترین مسجد در سطح شهر تبریز به شما کمک کرده باشیم.

این راهکار و محصول که یکی از محصولات گروه فنی مسیریاب وی است، با همفکری و همکاری مجموعه ای از نخبگان کشوری طی یک دهه فعالیت به وجود آمده است. این محصول با به همراه داشتن حدود یک میلیون و دویست هزار کاربر ثبت نامی در کارنامه خود علاوه بر مسیریابی دقیق همراه با ترافیک آنلاین، گزینه هایی مثل «کی کجاست»، «کروکی کش»، «ذخیره مسیر» و «نقشه مترو و بی آر تی (BRT)» در شهرهای بزرگ را خدمت شما ارائه می کند.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.