تصویر

نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت در تهران را چگونه بیابیم؟

اگر به دنبال آشنایی با خدمات دفاتر پیشخوان دولت یا پیدا کردن نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت در تهران هستید، این مقاله ممکن است بتواند به شما کمک کند. دفاتر پیشخوان دولت، دفاتری غیر دولتی و مردمی هستند که خدمات الکترونیکی مختلف را به شهروندان ارائه می دهند.

دستگاه های دولتی موظف هستند که خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام دهند و هدف از احداث این دفاتر، واگذاری بخشی از امور جاری کشور به بخش خصوصی است.

 خدمات دفاتر پیشخوان دولت شامل چه مواردی است؟

مطابق با استانداردهایی که وجود دارد، برنامه ریزی شده است که به ازای هر بیست هزار نفر جمعیت، یک دفتر پیشخوان وجود داشته باشد. در دفاتر پیشخوان دولت باجه های متعددی است که هر کدام انجام بخشی از امور را برعهده دارند. هر دفتر پیشخوان ممکن است همه یا تعدادی از خدمات زیر را ارائه دهد.

امور مربوط به اداره ثبت و احوال

امور مربوط به اداره ثبت احوال که در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود، عبارت هستند از: تعویض شناسنامه و گرفتن شناسنامه المثنی، ثبت نام کارت ملی هوشمند، تغییر نام و نام خانوادگی، درخواست گواهی تجرد، ثبت ازدواج و طلاق و درخواست هیئت حل اختلاف.

امور مربوط به اداره آب و فاضلاب

برای این که اشتراک آب و فاضلاب خود را به هر طریقی بخواهید تغییر مالکیت دهید، تفکیک یا ادغام کنید، می توانید به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. همچنین برای گزارش خرابی کنتور، درخواست کنتور جدید و هر مشکل دیگری که به اداره آب و فاضلاب مربوط می شود، می توانید از طریق این دفاتر اقدام کنید.

امور مربوط به شرکت گاز و توانیر

برای انجام هر کاری مربوط به شرکت گاز و توانیر مانند: قطع انشعاب، درخواست انشعاب جدید، قطع گاز و برق به دلیل بدهی و... می توانید به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید.

امور مربوط به شهرداری و شهرسازی

برای درخواست سند زمین، امور مربوط به بنیاد مسکن، پرداخت عوارض و خلافی شهرداری، مالیات و... می توانید با در دست داشتن مدارک لازم به این دفاتر مراجعه کنید.

احراز هویت بیمه بیکاری

اگر مدت زیادی از بیکاری شما می گذرد و مایل به دریافت بیمه بیکاری خود هستید، باید کار احراز هویت را از طریق دفاتر پیشخوان پی بگیرید. خصوصا در دوره کرونا این مزیت باعث شد که مراجعه به اداره کار و تامین اجتماعی بسیار کمتر شود.

احراز هویت کد بورسی

در سال های اخیر که گرایش مردم به سرمایه گذاری در بورس بیشتر شده است، دفاتر پیشخوان به مجموعه های مورد تایید برای احراز هویت و دریافت کد سجام اضافه شدند که خدمات رسانی به سرمایه گذاران آسان تر انجام گیرد و مردم بتوانند از نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت برای احراز هویت و ثبت نام در کارگزاری هایی مانند آگاه، مفید و ... اقدام کنند.

امور بیمه و مالیات بر درآمدها

اگر موعد پرداخت مالیات سالانه شما رسیده یا باید حق بیمه پرداخت کنید، دفاتر پیشخوان این کار را برای شما انجام می دهند.

امور پست بانک

تمام دفاتر پیشخوان دولت از خدمات تیپاکس پشتیبانی می کنند و شما می توانید برای فرستادن بسته های پستی خود به روش های مختلف از طریق این دفاتر اقدام کنید.

امور مربوط به فروش، شارژ، تغییر مالکیت، تعویض و باطل کردن سیم کارت و مخابرات

هر مشکلی که با سیم کارت خود دارید را می توانید از طریق نمایندگی شرکت های همراه اول و ایرانسل در دفاتر پیشخوان حل کنید.

پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن

هنوز هم عده زیادی از مردم هستند که با پرداخت اینترنتی قبوض آشنایی ندارند و برای پرداخت آن ها به دفاتر پیشخوان مراجعه می کنند. همچنین، برای رفع مشکل قطعی آب، برق، گاز یا تلفن خود می توانید از طریق این دفاتر پیگیری های لازم را انجام دهید.

معرفی دفاتر پیشخوان در چند منطقه مختلف تهران

در این قسمت قصد داریم که شما را با تعدادی از مراکز پیشخوان دولت تهران و خدماتی که در آن ها ارائه می شود، آشنا کنیم.

دفتر پیشخوان دولت توحید

دفتر پیشخوان دولت کد 14351672

آدرس: میدان توحید، ضلع غربی میدان، نبش کوچه ۸ متری توحید، پلاک ۴، طبقه اول.

تلفن: 02166574995   

پیشخوان دولت ثبت احوال غرب تهران

دفتر پیشخوان شماره ۷۲۱۶۱۱۰۸

آدرس: آیت الله کاشانی، خیابان شاهین جنوبی، خیابان نظری، خیابان باهنر، پلاک ۳۴۸.

شماره تلفن: ۰۲۱۴۴۰۲۲۶۷۸

پیشخوان دولت در شهرک غرب

دفتر پیشخوان شماره 72162051

فرحزاد، خ ایثارگران شمالی، خ امامزاده، روبروی خ تبرک، پ 56.

تلفن : 22134238 - 22134239

تلفن همراه : 09124401064

پیشخوان دولت در تهرانپارس

دفتر پیشخوان شماره ۷۲۱۶۱۰۲۲

آدرس: پاسداران، نرسیده به چهار راه پاسداران، جنب بانک سپه، روبروی بهستان ۹، پلاک ۴۶۳، طبقه همکف.

تلفن : ۲۲۷۸۴۵۸۰

در آخر

ما در مسیریاب وی تلاش می کنیم که دفاتر پیشخوان مختلفی را به شما هم وطنان عزیز معرفی کنیم و ساده ترین راه رسیدن به آن ها از موقعیت مکانی فعلی شما را نشان دهیم.

مسیریاب وی یک پلتفرم مسیریابی است که برای سهولت دسترسی شهروندان به اماکن مختلف و صرفه جویی در وقت و هزینه آن ها طراحی شده است. در این مقاله نیز تعدادی از دفاتر پیشخوان دولت را در تهران معرفی کردیم که بتوانید نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت به مکان فعلی خود را پیدا کنید. همچنین استفاده از این ابزار مکان یابی فواید دیگری مانند نشان دادن ترافیک آنلاین و سخنگویی را نیز دارد.

گزارش

نظرها

    اولین نظر را بنویس!

نظر خود را اینجا بنویسید.